فایبر سمنت برد

شرکت ایده نو تأمین کننده پانل های سیمانی الیاف دار یا همان فایبر سمنت برد می باشد.
استفاده محصولات صفحه ای در سیستم های ساخت و ساز خشک روز به روز در حال گسترش است.
استفاده از ورق های سیمانی نیز در صنعت ساختمان سازی رو به افزایش است.
پانل های سیمانی برحسب ضخامت در قسمتهای مختلف ساختمان به کار برده می شود.
صفحات سیمانی الیاف دار در ساختمان های سبک از جمله LSF سازه ال اس اف ، درای وال ، نمای ساختمان ، کف و سقف کاذب کاربرد دارد.
از جمله مزایای پانل های سیمانی الیاف دار که باعث استقبال بسیار زیاد سازندگان و فعالان عرصه ساخت و ساز شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • ضد آب بودن
  • ضد آتش بودن ، سبکی
  • سرعت و سهولت در نصب
  • حمل آسان
  • قیمت مناسب
  • رنگ پذیری
  • قابل برش خوردن
  • تنوع در ضخامت
  • عاری از آزبست و سازگار با محیط زیست

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با واحد فروش ایده نو تماس حاصل نموده و یا به وب سایت ویکی پدیا مراجعه فرمائید.

فایبر سمنت برد چیست؟

یکی از انواع نمای ساختمان، نمای فایبرسمنت است. این نوع نما ویژگی های خاص خود را دارد و به همین علت مورد توجه سازندگان نمای ساختمان قرار می گیرد. فایبرسمنت یا همان فیبر سیمان که مخفف سیمان تقویت شده با فیبر است، به عنوان جایگزینی برای محصولات ساختمانی مبتنی بر آزبست ساخته شده است. فایبرسمنت که از ماسه، سیمان و الیاف سلولز تشکیل شده است، به اشکال مختلفی وجود دارد اما بیشتر به صورت ورق و در تخته های افقی دیده می شود.

می توان از فایبرسمنت برای پوشاندن نمای بیرونی یک خانه و همچنین به عنوان جایگزینی برای چوب استفاده نمود، همچنین در مناطقی که در معرض خطر آتش سوزی زیادی هستند می توان از فایبرسمنت استفاده کرد. همچنین شما می توانید از فایبرسمنت برد به عنوان عایق رطوبت در حمام ها و همچنین برای روکش های کف پوش نیز استفاده کنید .

مقاومت حرارتی و انتقال صدا بین انواع مختلف محصولات فایبرسمنت متفاوت است،  هرچه صفحه سیمانی فیبری ضخیم تر و متراکم تر باشد، از مقاومت حرارتی و صوتی بهتری برخوردار خواهد بود.

فایبرسمنت یکی از مقرون به صرفه ترین مواد در بازار است. این محصول سازگار با محیط زیست است زیرا فایبرسمنت نسبت به سایر مصالح دیواری به غیر از چوب به انرژی کمتری در مونتاژ و ساخت و ساز احتیاج دارد.

در حمل و نقل و نصب مصرف انرژی کم است. در ساخت یا استفاده از فایبرسمنت از سموم دفع آفات استفاده نمی شود. هنگام تولید فایبرسمنت برد، آب مورد استفاده در تولید بارها بازیافت می شود، پسماندهای جامد بازیافت می شوند و از مواد اولیه پایدار استفاده می شود.

فایبر سمنت برد طرح چوب
فایبر سمنت برد طرح چوب
فایبر سمنت برد

انواع فایبر سمنت برد

 

  • فایبر سمنت برد ساده

محل کاربرد: نمای ساختمان، دیوار های داخلی و خارجی

از این محصول میتوانید در نمای ساختمان های اداری، مسکونی و تجاری کنید و طریقه نصب آن در نما به صورت درزدار انجام می پذیرد. در دیوار های داخلی و خارجی به صورت خشک انجام می پذیرد به صورتی که ورق های فایبر سمنت بر روی ناودانی های گالوانیزه نصب می شود.

 

  • فایبر سمنت طرح چوب

محل کاربرد: نمای ساختمان های ویلایی و شهری

فایبر سمنت طرح چوب از خانواده فایبر سمنت رنگی می باشد.

از این محصول میتوانید در نمای ساختمان ، سقف کاذب و دکوراسیون استفاده نمود این محصول گزینه ای ایده آل برای استفاده در نمای ساختمان های ویلایی و شهری و جایگزین چوب طبیعی میباشد .

 

  • فایبر سمنت دکوراتیو

محل کاربرد: نمای ساختمان ، دکوراسیون داخل و خارج ساختمان، سقف کاذب داخلی و خارجی ساختمان.

این محصول دکوراتیو با تلفیق در نمای پروژه چهره ای منحصر به فرد به ساختمان شما میبخشد.

 

  • فایبر سمنت طرح آجر

  •  فایبر سمنت رنگی

روش نصب فایبر سمنت برد

 

1) زیر سازی فلزی فایبر سمنت برد

 

  • اجرای المان­های عمودی (وال پست) از قوطی 80*40

به جهت اینکه در اغلب پروژه های ساختمانی دیوارهای پیرامونی از مصالح سبک ساخته می شوند و تنها نقاط اتصال سازه ی نما تیرهای طبقات می باشد، جهت تامین اتصال المانهای افقی در سرتاسر نما از وال پست استفاده می شود و چون بار تمام نما به این سازه منتقل می گردد، از قوطی 80*40 و یا بنا بر محاسابت طراح پروژه از المان مناسب استفاده می گردد. در پروژه های بلند مرتبه محاسبه بار باد و تاثیر آن بر المان­های عمودی و همچنین اتصالات آنها به سازه اصلی از همیت بالایی برخوردار است که البته مسایل مالی و قیمت تمام شده نیز تاثیر دارد.

اجرای زیر سازی فلزی پانل های سیمانی فایبر سمنت به صورت کلی تفاوت زیادی با زیر سازی فلزی دیگر نماهای خشک ندارد. در سازه های بتنی اتصال المان­های فلزی معمولا بر روی پلیت های قرار داده شده در هنگام بتن ریزی بر روی بدنه تیر و ستون انجام میگیرد. اگر این پیش بینی انجام نشده و در هنگام بتن ریزی پلیت گذاری انجام نشده است بایستی پلیت ها به وسیله رول بولت های مکانیکی که به رول بلت HSA معروف هستند به بدنه اتصال پیدا کنند.

 

  • اجرای المانهای افقی (کمر کش) از قوطی 40*40

به جهت اینکه پروفیل های گالوانیزه ی M و V به صورت عمودی اجرا می شوند بایستی عناصر افقی از قوطی 40 * 40 به فواصل عمودی حداکثر 150 سانتی متر بر روی وال پست ها اجرا گردد. لازم به ذکر است که اجرا ی کمر کش افقی به صورت رو گذر به هر چه تراز بودن زیر سازی کمک خواهد نمود. اجرای پوشش مناسب جهت جلوگیری از زنگ زدگی بر روی المان­های افقی و عمودی از اهمیت بالایی برخوردار است. المان­های فلزی قبل از اجرا بایستی کاملا از روغن­های چرب و آلودگی­های دیگر پاک شده و پوشش مناسب ضد زنگ بر روی آنها اجرا شود. در مناطق حساس و پروژه های دارای اهمیت بالا بایستی محل جوش ها پس از جوشکاری پوشش ضد زنگ داده شود.

 

پانل های سیمانی الیاف دار به دلیل مزایای فوق العاده آن در قسمتهای مختلف ساختمان از جمله نمای ساختمان ، سقف کاذب ، درای وال ، کف کاذب ، بام و پوشش تیر و ستون کاربرد دارند. محصولات ورق های سیمانی شرکت ایده نو محصول بزرگترین کارخانه تولید پانل سیمانی الیاف دار در ایران با سیستم اتوکلاو و با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد.

اجرای فایبر سمنت برد
اجرای فایبر سمنت برد
زیرسازی فلزی فایبر سمنت برد
زیرسازی فلزی فایبر سمنت برد
زیرسازی فلزی فایبر سمنت برد
زیرسازی فایبر سمنت برد

2) زیر سازی گالوانیزه فایبر سمنت برد

 

با توجه به بالا بودن ضریب انبساط طولی در فایبر سمنت برد که از دو عامل اصلی رطوبت و حرارت محیط نشات می گیرد، استفاده از پروفیل های زیر سازی فایبر سمنت بورد الزامی به نظر می رسد و اکیدا نصب فایبر سمنت برد بر روی زیر سازی فلزی توصیه نمی­گردد.

 

  • پروفیل گالوانیزه M شکل

این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلیمتر تولید می شود و برای کنترل تغییرات ابعادی فایبر سمنت برد که بر اثر تغییرات دما و رطوبت پدید می آیند، استفاده می گردد . این پروفیل در محل قرا گرفتن دوپنل فایبر سمنت برد در کنار هم استفاده می گردد. در صورت استفاده از این پروفیل، درز بینپنل های سیمانی به صورت نمایان باقی خواهد ماند که برای پوشش این درز، می توان از پروفیل گالوانیزه A استفاده نمود. پروفیل M از قسمت وسط و تنها با یک پیچ به زیر سازی فلزی متصل می گردد. پروفیل های زیر سازی فایبر سمنت برد بایستی دارای حداقل ضخامت 0.7 میلی متر باشند. در نماهای بلند مرتبه و یا مناطقی که بار باد زیاد باشد می توان از پروفیل های گالواینزه با ضخامت ورق بالاتر استفاده کرد.

زیر سازی گالوانیزه فایبر سمنت برد
زیر سازی گالوانیزه فایبر سمنت برد
پروفیل گالوانیزه M شکل
  • پروفیل گالوانیزه V شکل

این پروفیل از ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۷ میلی متر تولید می­شود و همراه با پروفیل گالوانیزه M در زیرسازی نمای فایبر سمنت مدولار و سایدینگ استفاده می ­شود. با توجه به اینکه قیمت این سازه به طور چشمگیری از پروفیل M  کمتر است، استفاده از این پروفیل موجب کاهش هزینه زیرسازی خواهد شد. این پروفیل از دو طرف و توسط دو پیچ به زیر سازی فلزی متصل میگردد.

زیر سازی گالوانیزه سمنت برد
زیر سازی گالوانیزه سمنت برد
پروفیل گالوانیزه V شکل

3) نصب فایبر سمنت برد

 

  • اجرای عایق ضد رطوبت (سیلر) در پشت پنل ها

صفحات سیمانی الیاف دار یا همان فایبر سمنت برد به لحاظ اینکه عمداتاً از سیمان ساخته شده اند ذاتاً با محیط مرطوب و آب سازگاری خوبی دارند، اما به دلیل وجود الیاف سلولزی در ترکیب آنها و خاصیت جذب آب بالای این مواد در هنگام اشباع شدن از رطوبت (چه مستقیم و چه به وسیله بخار و رطوبت موجود در هوا) منبسط و در هنگام خشک شدن منقبض می شوند و تنش های ناشی از این کاهش و افزایش طول بر روی محل اتصال (محل پیچها) نما را دچار مشکل خواهد نمود. برای جلوگیری از این موضوع در پشت پنل سیلر مخصوص استفاده شده و از روی پنل هم پرایمر و رنگ این وظیفه را انجام میدهند، تا جذب رطوبت به حداقل رسانده شود.

 

  • برش فایبرسمنت برد در ابعاد مشخص

برش فایبر سمنت برد بایستی به وسیله دستگاه میز برش انجام شود تا از غیر گونیا شدن و ناصاف شدن محل برش جلوگیری گردد. در صورتی که امکان تهیه میز برش وجود ندارد می توان از اره های دیسکی نجاری استفاده نمود. مزیت این ابزار برش این است که پرتابل بوده و در هر جایی به راحتی میتوان از آن استفاده نمود. و با توجه به اینکه زاویه برش نسبت به فایبر سمنت برد قائم است، کیفیت لبه های برش خورده تا اندازه زیادی قابل پذیرش هستند. از برش توسط دستگاه سنگ فرز خودداری گردد. تیغه های گرانیت بر جهت برش این محصول مناسب بوده و از صفحات دیگر برای برش نمی توان استفاده کرد.
سپس فایبر سمنت بردها برش خورده به کمک پیچ به پروفیل های گالوانیزه وصل می شوند. با توجه به استفاده از پيچ براي نصب سازه گالوانيزه به زير سازي فلزي و همچنين جهت اتصال فايبر سمنت برد به زير سازي گالوانيزه، انتخاب صحيح پيچ از اهميت بالاي بر خوردار است.

نصب فایبر سمنت برد
نصب فایبر سمنت برد
نصب فایبر سمنت برد

مراحل نصب فایبر سمنت برد

 

1) در نظر گرفتن تعداد مواد اولیه مورد نیاز در نصب فایبر سمنت برد

به طور تقریبی برای هر ۱۰۰ متر مربع مساحت نیاز به ۱۰۰ عدد پیچ فایبر سمنت برد دارید.

2) برش دادن صفحات نصب فایبر سمنت برد

محل های برش صفحات را علامت گذاری کرده و با استفاده از ابزار مخصوص روی صفحات خط بکشید، سپس محل خط کشی شده را با سنگ فرز و با استفاده از صفحه گرانیت بر برش دهید.

3) نصب پانل های سیمانی در سقف در سقف

همیشه ابتدا سقف را تمام کرده و بعد شروع به نصب دیوار ها کنید.

در ابتدا بررسی کنید که تیرها تراز و هم سطح باشند و به وسیله تخته عمودی آنها را به هم متصل کنید، هرجا که لازم است آنها را صاف کنید. سقف را اندازه گیری کرده و  تسمه ها را جایگذاری کنید.

4) نصب پانل های سیمانی در دیوار

ابتدا موقعیت قرارگیری اسکلت را بر روی دیوار مشخص کنید. دیوار را اندازه گیری نموده و موقعیت صفحات بر روی اسکلت زیرسازی را تعیین کنید. پانل ها به صورت افقی نصب شوند. و در آخر مقادیر اضافی صفحات در گوشه ها و زوایا را برش دهید.

بعد از اتمام مراحل نصب فايبر سمنت برد بايستي درزها، کنج هاي 90 درجه خارجي و داخلي با چسب پلي اورتان درزگيري شود. استفاده از چسب پلی اورتان در محل درزها با توجه به انعطاف پذیری چسب پلی اورتان و قابلیت رنگ آمیزی آن می تواند کمک بسیاری به پوشش نما و کارایی آن نماید.

پس از پوشش کامل محل درزها و بتونه کاری و سمباده زنی میتوان عملیات رنگ آمیزی فایبر سمنت برد را شروع نمود. پوشش رنگ علاوه بر زیبایی نمای تمام شده کارکرد محافظتی از نما را هم بر عهده داشته و با اعمال لایه رنگ جذب آب فایبر سمنت برد به شدت کاهش می یابد.

 

مزایا و معایب سمنت برد ها

نمای فایبر سمنت برد قیمت مناسبی دارد و چون دارای سرعت اجرای بالایی می باشد می تواند گزینه ی خوبی برای نمای ساختمان باشد. پانل های فایبر سمنت برد در رنگ ها و ابعاد مختلف تولید و اجرا می شوند. پانل طرح چوب این محصول ییشترین کاربرد را دارد.

با وجود اینکه در ترکیب این پانل ها از آزبست استفاده نشده است اما همچنان گرد و غبار آن به دلیل وجود مواد و الیافی در که در آن به کار رفته است مضر است و باید هنگام برشکاری این صفحات از ماسک های دارای فیلتر هوا استفاده شود. سمنت برد ها در مقابل تغییرات درجه حرارت و آب و هوا و همچنین در مقابل فشار های زیاد دوام و پایداری خوبی دارند.

از معایب قابل توجه پانل های فایبر سمنت برد وزن بالای آنهاست. نمای فایبرسمنت برد وزن قابل توجهی به ساختمان اضافه می کند که این وزن اضافه شده باعث بروز مشکلاتی می شود. پانل های فایبر سمنت برد در مقابل آتش سوزی مقاوم نیستد. این پانل ها نه از گسترش آتش جلوگیری می کنند و نه به سرعت شعله ور می شوند. به صورت کلی واکنش خاصی در برابر آتش سوزی ندارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و ثبت سفارشات با شرکت ایده نو در ارتباط باشید.

۰۲۱-۴۴۲۸۹۷۶۱

۰۲۱-۴۴۲۸۹۷۶۲

  • تماس با ایده نو44289761 – 021 44289762 – 021 44289763 – 021
  • واتساپ09381884014
  • آدرستهران، فلکه دوم صادقیه، برج گلدیس، طبقه 10، واحد 1017

درخواست مشاوره

_

    فایبر سمنت برد رنگ شده
    فایبر سمنت برد رنگ شده
    فابر سمنت برد رنگ شده طرح چوب
    نمای فایبر سمنت برد
    نمای فایبر سمنت برد
    نمای فایبر سمنت برد
    فایبر سمنت برد دکوراتیو
    فایبر سمنت برد دکوراتیو
    فایبر سمنت برد دکوراتیو
    فایبر سمنت برد طرح دار
    فایبر سمنت برد طرح دار
    فایبر سمنت برد طرح دار
    فایبر سمنت برد طرح چوب
    فایبر سمنت برد طرح چوب
    فایبر سمنت برد طرح چوب
    • تماس با ایده نو44289761 – 021 44289762 – 021 44289763 – 021
    • واتساپ09381884014
    • آدرستهران، فلکه دوم صادقیه، برج گلدیس، طبقه 10، واحد 1017

    لیست قیمت به روز پانل سیمانی فایبر سمنت (بهار 1402)

     

    لیست قیمت پانل سیمانی ایران برند DP

    (FIBER CEMENT BOARD)

    ردیف شرح ضخامت کاربرد ابعاد (میلیمتر) واحد قیمت (ریال)

     

    فایبر سمنت برد ساده

     

    1 پانل سیمانی فایبر سمنت 4 سقف کاذب 1200×2400 مترمربع قیمت فایبر سمنت برد

     تماس بگیرید

    2 پانل سیمانی فایبر سمنت 6 سقف کاذب 1200×2400 مترمربع

    1,950,000

    3 پانل سیمانی فایبر سمنت 8 نما 1200×2400 مترمربع

    2,650,000

    4 پانل سیمانی فایبر سمنت 10 نما و دیوار 1200×2400 مترمربع

    2,950,000

    5 پانل سیمانی فایبر سمنت 12 دیوار 1200×2400 مترمربع

    3,200,000

    6 پانل سیمانی فایبر سمنت 18 کف 1200×2400 مترمربع

    4,600,000

     

    فایبر سمنت طرح چوب

     

    7 فایبر سمنت طرح چوب 8 نما ، سقف کاذب ، دیوار 200×2400 مترمربع

    2,750,000

     

     نوار مش و بتونه مخصوص فایبر سمنت برد

     

    8 بتونه مخصوص درزگیری فایبر سمنت برد  

    سقف کاذب ، نما ، دیوار  

    کیلوگرم

    تماس با شرکت

    9 نوار مش عرض 10 سانتیمتر درزگیری 100*5000 متر

    تماس با شرکت

    10 نوار مش عرض 1 متر پوشش کل سطح پانل 1000*5000 مترمربع

    تماس با شرکت

     

    توضیحات:

    •  تحویل درب انبار تهران می باشد.
    •  مالیات بر ارزش افزوده به مبالغ فوق اضافه می گردد.
    •  هزینه بارگیری و حمل از انبار تا پروژه و تخلیه به عهده خریدار می باشد.
    • محصولات فایبر سمنت برد این شرکت دارای گواهی نامه فنی از مرکز تحقیقات با گرید A می باشد.