روش نصب فایبر سمنت برد باکیفیت

فایبر سمنت برد با کیفیت

روش نصب پانل سیمانی الیاف دار

فایبر سمنت برد (Fiber Cement Board) صفحات پیش ساخته ای هستند که دارای ماده چسباننده از نوع سیمانی و یا کلسیم سیلیکات بوده و از الیاف سلولزی برای تقویت خصوصیات کششی و خمشی بهره می گیرند. الیاف می توانند به صورت، پراکنده تصادفی و یا شبکه ای منظم در ماتریس سیمانی، به کار گرفته شوند. مسلح سازی ورق های سیمانی، موجب افزایش مقاومت در برابر نیروهای جانبی ناشی از باد، ضربه و زمین لرزه می شود.

 

همچنین مقاومت در برابر تنش های فشاری و کششی منتج از انبساط و انقباض های طولی به دلیل تغییرات دما، افزایش یافته و از بروز عیوب مختلف، همچون ترک خوردگی، اعوجاج و پوسته پوسته شدن جلوگیری می شود.

ویژگی های عملکردی ممتاز فایبر سمنت برد، موجب رشد سریع تولید، مصرف و توسعه روش های نصب آن شده است. ورق های سیمان الیافی در کاربردهایی همچون نمای بیرونی و داخلی ساختمان، اندود سقف، کف پوش و دیوار های داخلی و خارجی ساختمان به کار می رود. ظاهر این تخته های سیمانی میتواند خود رنگ (رنگ واقعی سیمان)، رنگ دار شده (به رنگ دلخواه) و بافت دار (به طرح دلخواه) باشد. در پانل های سیمانی با کاربری نما (نمای فایبر سمنت) از عایق های معدنی به منظور کنترل انتقال حرارت استفاده می شود. از مزایای اصلی استفاده از فایبر سمنت برد می توان به دانسیته کم و در نتیجه سبکی محصول، سرعت بالای اجرا، کیفیت مناسب، و سهولت نگهداری و حمل و نقل اشاره نمود.

الزامات فایبر سمنت برد

۱) فایبر سمنت برد قابلیت استفاده برای احداث دیوارهای داخلی و خارجی غیر سازه ای ، نما و ورق پوشش بام شیبدار را دارا است.

۲) استفاده از این محصول در مناطق با شرایط آب و هوایی سخت، یخبندان و گرمای شدید (منطقه A طبق استاندارد EN12467) به دلیل محدودیت تعداد سیکل های دوام محصول در مدارک ارائه شده دارای محدودیت می باشد.

۳) رعایت الزامات زیست محیطی در مواد و مصالح به کار برده شده در فایبر سمنت برد الزامی است.

۴) رعایت استانداردهای زیر در ساخت تخته های سیمانی الیافی الزامی است.

ویژگی ها ، آزمون های فیزیکی (مشخصات شکل و ابعاد، دانسیته، مقاومت در برابر نفوذ آب)، آزمون های مکانیکی (مقاومت خمشی )، دوام (چرخه یخ زدن-ذوب شدن، چرخه حرارت-بارش، مقاومت در برابر آب گرم، چرخه تر و خشک شدن) و عملکرد در برابر آتش، براساس استاندارد EN12467 تعیین گردد.

  • ۸ مطابق با استانداردEN15057 تعیین گردد.
  • آزمون عبور بخار آب پانل های سیمانی الیاف دار بر اساس استاندارد EN12572 صورت گیرد.
  • تعیین ضریب هدایت حرارتی فایبر سمنت برد بر اساس استاندارد EN12664 مورد آزمون قرار گیرد.
  • تعیین ضریب انبساط حرارتی فایبر سمنت برد بر اساس استاندارد EN ISO 10545 صورت گیرد.
  • آزمون رفتار محصول پانل سیمانی الیافی در برابر حریق بر اساس استاندارد EN13501 انجام شود.
  • تعیین مقاومت فایبر سمنت برد در برابر صوت بر اساس استاندارد EN13986 انجام شود.
  • تعیین پایداری بیولوژیکی فایبر سمنت برد بر اساس استاندارد EN335-3 صورت گیرد.

 

روش نصب فایبر سمنت برد
روش نصب فایبر سمنت برد

 

۵) در اجرای سمنت برد یا نمای فایبر سمنت، رعایت کلیه تمهیدات از نظر عایق کاری حرارتی و صوتی ضروری است.

۶) در نصب فایبر سمنت برد، اجرای زیرسازی مناسب الزامی است.

۷) ضخامت ورق های فایبر سمنت، متناسب با نوع کاربرد و زیرسازی باید تعیین گردد.

۸) در اجرای کلیه اتصالات شامل زیرسازی، نصب پانل های سیمانی به زیر سازی ، و نصب زیرسازی به ساختمان باید از پیچ یا پرچ مطابق ضوابط موجود در مقررات ملی ساختمان استفاده شود.

۹) درمجاورت کلیه بازشوها، اجرای پروفیل های زیرسازی افقی و عمودی الزامی است.

۱۰) درز انبساط بین فایبر سمنت برد در فواصل مشخص و به میزان معین، بر مبنای تغییر شکل های ناشی از تنش های حرارتی، بایستی به نحو صحیح تعبیه گردد.

۱۱) درز بین فایبر سمنت برد باید به مواد و مصالح مناسب (مانند ورق های گالوانیزه یا آلومینیومی یا……) پوشانده شود و برروی پیچ ها یا پرچ ها باید پس از پوشش دادن با ملات مناسب، سنباده کاری و رنگ آمیزی گردد.

۱۲) درز بین نمای اجرا شده با محصول فایبر سمنت برد و ساختمان در لبه تحتانی طبقه زیرین و لبه فوقانی طبقه آخر باید برای عبور جریان هوا باز باشد.

۱۳) اتخاذ تدابیر لازم در نصب دیوار و نما به سازه اصلی برای عدم مشارکت در سختی جانبی الزامی است.

۱۴) رنگ آمیزی پانل های سیمانی نما درهر دو وجه الزامی است ، رنگ های مورد استفاده باید مقاوم در برابر شرایط جوی و محیط های قلیایی باشد.

۱۵) در کلیه مراحل حمل و نقل و نگهداری باید فایبر سمنت برد برروی پالت های چوبی به صورت افقی قرار گرفته و برروی آن ها با لایه های نفوذ نا پذیر مانند نایلون پوشانده شود.

۱۶) اخذ گواهی نامه فنی برای محصول فایبر سمنت برد تولیدی ، از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن الزامی است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از محصولات و ثبت سفارشات با شرکت ایده نو در ارتباط باشید.

۰۲۱-۴۴۲۸۹۷۶۱

۰۲۱-۴۴۲۸۹۷۶۲

Rate this post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!