فایبر سمنت برد

 فایبر سمنت برد (پانل سیمانی الیاف دار)

همواره یکی از دغدغه های دست اندرکاران صنعت ساختمان، نیاز به مصالحی به شکل صفحه می­باشد، در گذشته این نیاز به صورت سنتی با چوب قابل تاًمین بوده است، که با پیشرفت علم و تکنولوژی صفحات مختلفی مانند ورق های فولادی، گچی، پلاستیکی و غیره گسترش پیدا نمود.لیکن هریک از آنها عیوب مختلفی از جمله ضعف در مقابل آتش دارند.

یکی از مصالحی که نیاز همیشگی صنعت ساختمان سازی بوده محصولاتی به شکل صفحه ای بوده است که در گذشته مصالح صفحه ای به شکل پانل گچی ، پانل سیمانی ، پانل چوبی ، صفحات پلاستیکی و صفحات فلزی تولید و در صنعت ساختمان به کار گرفته  شده است. این محصولات صفحه ای هرکدام دارای معایبی همچون ضعف در برابر آتش بوده اند. از این رو تولید صفحات سیمانی در سال 1980 میلادی آغاز گردید که این پانل های سیمانی به دلیل اینکه با الیاف آزبست که شکننده و سرطان زا است مسلح شده بودند بازار چندانی پیدا نکرد و خیلی زود از چرخه تولید خارج شد.

دیوار جدا کننده کناف (دیوار پارتیشن)
بیشتر بخوانید

 

صفحات سیمانی الیاف­دار فایبر سمنت برد (fiber cement) به عنوان ساخت و ساز خشک سیمانی (Dry wall cement) در ساختمان هایی که سازه آنها اسکلت فلزی یا بتنی باشد برای پارتیشن بندی، دیوار داخلی، سقف کاذب و نما با زیرسازی استاد و رانر مورد استفاده قرار می­گیرد. همچنین به منظور پوشش در ساختما­ن­هایی که سازه آنها از نوع سیستم سازه فلزی سبک (LSF) است، برترین گزینه می­باشد.

 

نمای فایبر سمنت

فایبر سمنت‌ها درواقع صفحات تقویت‌شده سیمانی هستند. در ساخت این صفحات از الیاف سلولزی، الیاف شیشه و مواد افزودنی دیگر استفاده‌شده است که در دستگاه اتوکلاو سخت می شوند.  به دلیل داشتن الیاف مختلف، این صفحات عایق رطوبت نیز هستند.از این صفحات علاوه بر نما در پارتیشن بندی، سقف و کف نیز استفاده می شود.

با وجود اینکه در ترکیب این پانل ها از آزبست استفاده نشده است اما همچنان گرد و غبار آن به دلیل وجود مواد و الیافی در که در آن به کار رفته است مضر است و باید هنگام برشکاری این صفحات از ماسک های دارای فیلتر هوا استفاده شود. این پانل ها در مقابل تغییرات درجه حرارت و آب و هوا و همچنین در مقابل فشار های زیاد دوام و پایداری خوبی دارند.

فایبر سمنت ساده
بیشتر بخوانید

 

خصوصیات و معایب فایبر سمنت برد

از خصوصيات فايبر سمنت برد ها، مقاومت در برابر ضربه، رطوبت و آتش است. همچنين در طول زمان تغيير رنگ نمي دهد و محكم و مقاوم است.

 بنابراين اگر براي نماي ساختمان هاي مسكوني از آن استفاده مي كنيد تا مدت ها از هزينه هاي تعويض،‌ تعمير و رسيدگي در هر نوع آب و هوايي مصون هستيد.

بنابراين به صرفه جويي درآمد خانواده تان كمك مي كنيد. محصولات فايبرسمنت برد حداقل تا پنجاه سال قابليت استفاده دارند و براي نماي منازل انتخاب زيبا و به صرفه اي هستند.

از معایب قابل توجه پانل های فایبر سمنت برد وزن بالای آنهاست. نمای فایبرسمنت برد وزن قابل توجهی به ساختمان اضافه می کند که این وزن اضافه شده باعث بروز مشکلاتی می شود. این پانل ها نه از گسترش آتش جلوگیری می کنند و نه به سرعت شعله ور می شوند. به صورت کلی واکنش خاصی در برابر آتش سوزی ندارند.

مزایا

  • اجرای خشک و بدون نیاز به ملات
  • قابل‌ اجرا در سازه‌های سبک LSF
  • اجرای بسیار سریع و آسان

 

نمای طرح چوب فایبر سمنت برد

ترکیب بی همتایی از فیبرهای طبیعی و سیلیکات می­باشد. این محصول توسط دستگاه اتوکلاو سخت گردیده که حاصل کار، طرحی بی نظیر به وجود می آورد.

معرفی سقف مشبک
بیشتر بخوانید

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

021-44289761

021-44289762

Rate this post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!