سمنت برد در چه بخش هایی می تواند استفاده شود؟

سمنت بردها انواع مختلفی دارند. همچنین سایز و ضخامت متفاوتی دارند و برای کاربری های مختلفی تولید می شوند. از این رو این مصالح و صفحات سیمانی مخصوص را هم در کف هم در دیوارها و هم در بخش هایی مانند سقف نیز می توان استفاده کرد. می توان در تمامی قسمت ها از سایز و ابعاد یکسان استفاده کرد و یک نوع فایبر سمنت را برای هر سه قسمت مورد استفاده قرار داد. به دو روش می توان از این مصالح در حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

  • در برخی مواقع از این مصالح به عنوان زیرساخت دیگر مصالح استفاده می شود. به عنوان مثال کاشی و سرامیک را به علت صیقلی بودن بر روی این مصالح قرار می دهند و از سمنت بردها در زیر آن ها استفاده می شود تا هم خاصیت عایق رطوبتی خود را اجرا کند و هم بتواند سطحی صاف و مناسب برای نصب راحت تر کاشی ها ایجاد کند.
  • در برخی موارد از طرح های زیبای مصالح فایبر سمنت برای سطح کف، دیوارها و سقف حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود. با توجه به تنوع طرح و رنگی که دارند می توان به خوبی این مصالح را مورد استفاده قرار داد و طرح هایی زیبا به کمک آن ها ایجاد کرد که دارای کیفیت بالایی هم باشد.
دیوار جدا کننده کناف (دیوار پارتیشن)
بیشتر بخوانید

مزایای استفاده از سمنت برد در سرویس بهداشتی و حمام

فایبر سمنت برد ها یک سری مزایا دارند که باعث محبوبیت آن ها شده است. این مزایا را در بخش هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی مورد بررسی قرار می دهیم.

  • مهمترین خاصیتی که سمنت برد برای این مکان ها دارد، عدم انتقال رطوبت به فضای بیرون است. استفاده از این مصالح سبب می شود تا خیالتان از بابت این مسائل راحت باشد. در ساختمان هایی که امروزه وجود دارند و واحدها و طبقات مختلفی به هم مرتبط هستند، برخی اوقات نشت آب از یک طبقه یا واحد برای دیگران نیز مشکلات عدیده ای ایجاد می کند. به همین علت بهتر است به جای استفاده از مصالحی که احتمال انتقال آب از کف حمام و سرویس بهداشتی وجود داشته باشد، از سمنت برد بهره برد زیرا هزینه هایی که برای تخریب یا تعویض تاسیسات و مصالح باید در آینده داشته باشید ممکن است بسیار گزاف باشد.
  • سمنت بردها مقاومت بالایی دارند. در قسمت هایی مانند سرویس بهداشتی و حمام به وفور از مواد شوینده ی مختلف استفاده می شود. به همین علت بهتر است به جای این که از مصالحی استفاده کنید که در برابر این مواد مقاومت کمی دارند و به مرور کیفیت خود را از دست می دهند، از صفحات سیمانی الیاف دار بهره ببرید که کیفیت بالایی دارند و این کیفیت را در طول زمان از دست نمی دهند زیرا مقاومت بالایی در برابر این عوامل خواهند داشت.
  • مصالحی مانند سمنت بردها به علت این که کاملاً براق نیستند، حالت لیز ندارند. به همین علت حوادثی مانند زمین خوردن در حمام را به مراتب کمتر می کنند.
  • از این مصالح می توان به عنوان سقف کاذب و دیوارهای تفکیک کننده ی فضا استفاده کرد. از این رو می توان قسمت هایی مانند رخت کن و فضایی مخصوص ماشین های لباسشویی و مواردی از این قبیل را با این تفکیک در حمام های بزرگ اجرا کرد. همچنین با پوشش دادن تاسیساتی که در بخش بالایی وجود دارند از آسیب به آن ها جلوگیری کرد و یک سقف کاذب استاندارد به کمک آن ایجاد کرد.
  • وزن این مصالح کم است و سمنت بردها را جز مصالحی سبک محسوب می کنند. همچنین برای نصب آن ها از مصالح دیگر که سنگین است مانند بتون و سیمان استفاده نمی شود، از این رو وزن مرده ی زیادی را بر روی ساختمان اعمال نمی کند و می تواند استانداردهای لازم برای یک سازه ی مهندسی را بهتر اجرا کند.
  • هزینه ی خرید و نصب این مصالح مناسب است و نسبت به کاشی های گران قیمت که مصالح دیگری نیز برای نصب آن ها باید خریداری شود و در مجموع هزینه ی خرید و اجرای بالایی دارند مقرون به صرفه تر است.
سمنت برد یا پانل سیمانی در سقف و کف
بیشتر بخوانید

 

هر چند از انواع سمنت برد در این مکان ها استفاده می شود و مزایای زیادی دارد اما تنوع طرح و رنگ آن ها نسبت به مصالح دیگر معمول که در سرویس های بهداشتی و حمام استفاده می شود کمتر است. به عنوان مثال سمنت بردها چند طرح خاص دارند و مشتریان مجبور هستند بین آن ها یکی را انتخاب کنند. در صورتی که سرامیک و کاشی بسیار متنوع بودند و معمار می توانست با در کنار هم قرار دادن طرح ها و رنگ های زیبا، طراحی بسیار بهتری را در این فضاها داشته باشد. به همین علت اکثر افراد از مزایای این مصالح می گذرند و زیبایی ظاهری را به آن ترجیح می دهند.

علاوه بر این ممکن است تمیز کردن آن ها در فضاهای اینچنینی که نیاز به بهداشت بالا دارند نسبت به کاشی و سرامیک مناسب نباشد و کیفیت آن از این لحاظ پایین است.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

021-44289761

021-44289762

Rate this post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!