اجرای سمنت برد

پیچ و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای سمنت برد

ایدها در نصب فایبر سمنت برد به موارد ذیل تقسیم می گردد:

  • قبل از شروع نصب: دستور العمل نصب فایبر سمنت برد به همراه کدهای ساختمانی کاربردی را بطور کامل و دقیق مطالعه نمائید. لوازم و تجهیزات ایمنی مناسب مانند کلاه ایمنی، دستکش مقاوم در برابر اجسام تیز و برنده، عینک محافظ و ماسک تنفسی را به همراه داشته باشید.

 

  • انبار کردن و حمل نقل: صفحات فایبر سمنت بر روی یک سطح تمیز، مسطح و بالاتر از کف زمین قرار گیرد، بطوریکه هیچ نیرو و فشار خارجی بر آن وارد نشود. همچنین صفحات فایبر سمنت برد را بر روی طول دراز آن حمل نمائید.

 

  • مسطح سازی: دقت نمائید که هنگام نصب فایبر سمنت برد، صفحات به اندازه یک چهارم اینچ با کف سطح افقی فاصله داشته باشند. همچنین دقت داشته باشید که کف مورد استفاده هیچ واکنش منفی با فایبر سمنت برد نداشته و مستحکم و مسطح باشد.

 

  • پوشش و رویه: از پوشش سایدینگ عمودی و افقی با توجه به ساختار چارچوب استفاده نمائید. در بالای دیوار با پوشش فایبر سمنت برد از لبه استفاده نمائید. همینطور در بالای چارچوب در و پنجره ها از فریم و لبه محافظ جهت حفاظت از باران و رطوبت استفاده نمائید.

 

  • اتصال دهنده ها: از پیچ های استانلس استیل و یا گالوانیزه دولایه جهت اتصال صفحات فایبر سمنت برد استفاده نمائید.
 فایبر سمنت برد و کاربردهای آن
بیشتر بخوانید

 

  • فاصله از لبه ها: هنگام نصب و اجرای فایبر سمنت برد دقت نمائید که حداقل ۱ تا ۲ اینچ فاصله میان صفحات فایبر سمنت برد تا انتهای دیوار و سقف فاصله وجود داشته باشد. حداقل یک هشتم اینچ فاصله میان صفحات فایبر سمنت و لبه های در و پنجره فاصله در نظر بگیرید.

 

  • برش فایبر سمنت برد: از ابزارهای مناسب و حفاظتی شخصی استفاده نمائید. برای برش دادن صفحات فایبر سمنت، تیغه الماس دو لبه مخصوص فایبر سمنت را بکار برید. هنگام برش صفحات فایبر سمنت تیغه را به سمت پائین نگه دارید. قبل از نصب فایبر سمنت برد یا برش صفحات فایبر سمنت نسبت به پاک سازی و تمیز نمودن مابین صفحات فایبر سمنت از فوم حفاظتی اقدام نمائید.

 

  • محل اتصال صفحات فایبر سمنت: دقت نمائید که محل اتصال صفحات فایبر سمنت بتونه کاری شود. همچنین هنگام نصب فایبر سمنت برد تمام صفحات به یکدیگر متصل باشند و فاصله میان آنها وجود نداشته باشد.

 

  • پیچ کردن فایبر سمنت برد: پیچ های فایبر سمنت به اندازه حداقل یک و ۴/۱ اینچ باید در چارچوب فرو رود. با توجه به نوع و جنس اسکلت زیرسازی از پیچ مخصوص آن استفاده نمائید. سطح پیچ فایبر سمنت باید به قدری داخل چارچوب فرو رود که انتهای آن با سطح چارچوب مماس گردد. هنگام نصب فایبر سمنت برد پیچ ها باید به فاصله یک اینچ پائین تر از لبه صفحات فایبر سمنت پیچ شوند.

 

  • رنگ آمیزی و بتونه کاری: از لاتکس ۱۰۰ درصد اکریلیک با کیفیت بالا استفاده نمائید. از بتونه رنگی یا با قابلیت رنگ کردن با کیفیت بالا و سازگار با فایبر سمنت استفاده نمائید. از بتونه کاری کلیه درزها و شکافها، اطراف در و پنجره و مسیرهای ناودانی و راه عبور آب اطمینان حاصل نمائید.
سمنت برد یا پانل سیمانی در سقف و کف
بیشتر بخوانید

بیشتر بدانیم: الیاف بتن چیست؟ و دلایل استفاده از آن در مصالح ساختمانی

پروفیل های گالوانیزه برای نصب سمنت برد

انواع پروفیل گالوانیزه برای قرار دادن سمنت بردها درون آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع پروفیل گالوانیزه A,M,V که بسته به محلی که قرار است سمنت برد نصب شود به صورت ترکیبی یا تکی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال از پروفایل A برای نمای سمنت برد مدولار استفاده می شود. این که از کدام مدل باید استفاده کنید، طبق تشخیص نصاب صورت می گیرد و تعداد مورد نیاز نیز بر اساس سایز انواع سمنت بردی که استفاده می شود و متراژ فضا تعیین می شود.

انواع پیچ مورد نیاز برای نصب و اجرای سمنت برد

برای این که پانل های سیمانی الیاف دار و فیبردار اجرا شوند، باید از پیچ های مختلفی برای نصب آن ها و اتصال به دیوار زیرین یا قالب مورد استفاده قرار می گیرد. بسته به این که بخش زیرین از چه جنسی باشد و پانل های چگونه قرار است اجرا شوند، پیچ های متنوعی را می توان مورد استفاده قرار داد که در این مقاله انواع این پیچ ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

پیچ سرمته بالدار برای نصب انواع سمنت برد

از این پیچ ها برای اتصال صفحات فایبر سمنت برد به زیرسازی هایی انجام می شود که ضخامتی بیش از ۰٫۷ میلی متر دارند و از جنس فلز می باشند. اتصال این پیچ ها به کمک مته انجام می گیرد. بالهایی که در کنار مته سمنت برد قرار دارد به اندازه ی ۲ میلی متر از هر سمت بیشتر از پنل سیمانی تراشیده می شود تا اگر تنش های ناشی از انبساط و انقباض وجود داشت پنل بتواند حرکت داشته باشد و دچار خمیدگی نشود. این بال ها زمانی که به داخل فولاد نفوذ می کند می شکند و پیچ سمنت برد در داخل این فلز به صورت کاملاً مستحکم قرار می گیرد.

معرفی سقف مشبک
بیشتر بخوانید

پیچ سر مته دار یا LB برای اتصال سمنت برد

از این پیچ ها می توان برای نصب پانل های سمنت برد بر روی انواع سازه هایی که وجود دارند استفاده کرد و به همین علت بیشترین کاربرد را دارد. در ساخت این نوع پیچ ها از روکش های مقاومی استفاده شده است. با توجه به این که حضور اکسید در این پانل ها ممکن است فلزات را دچار خوردگی و زنگ زدگی کند، استفاده از این روکش ها می تواند بسیار مؤثر باشد.
طراحی این نوع از پیچ های مناسب برای فایبر سمنت برد به گونه ای است که کاملاً در سطح پنل نفوذ می کنند و نمای ظاهری این مصالح را دچار تغییر قابل دید نمی کنند.

سایر انواع پیچ های مورد استفاده در نصب سمنت برد

پیج های سمنت برد در انواع تخت دو سر، self-drilling و Self-embedding نیز برای نصب صفحات سیمانی الیاف دار و فیبر دار استفاده می شود. استفاده از این نوع پیچ ها سهولت در کار را بالا می برند و راحت تر نصب می شوند؛ اما اگر در دسترس نباشند باید ابتدا سوراخ پیچ آماده گردد و سر تخت دوتایی نیز آماده شده سپس پیچ ها نصب گردند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

021-44289761

021-44289762

Rate this post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!